fältstudier.

Jag och Rebecka hade bestämt att vi skulle ut igår - sagt och gjort. Hade även bestämt träff med några tjejer från Schweiz som jag träffade ute i häromkvällen, så vi möttes upp. De skulle hem tidigt så när de hade dragit började började vi prata med ett litet kompisgäng om tre personer från London. Mycket roliga människor. Eftersom det stod "+5" efter våra namn på nattklubbslistan kom vi fram till att de borde följa med. Sagt och gjort.

Det duggade ute så en av dom fick låna min halsduk och använda som huvudbonad ("very ethnic" tyckte jag). När vi väl kom fram tyckte de kön var för lång och drog till klubben bredvid. Vi bestämde oss för att stanna kvar men korrespondera genom sms om det tog för lång tid. Tre minuter senare var vi längst fram i kön - patience is a virtue.

Denna kille, Jesus Boi blev han döpt till, har nu min halsduk i alla fall. Vilket är synd, för den behövs om mornarna i mitt oisolerade engelska rum. Men vi ska till Amsterdam på måndag, tror jag.

Halsduk eller inte, vi hade kul och drog strax efter tre. Det var dessutom väldigt skönt att vi tog det lugnt med drickandet och att vakna upp fräsch och glad i sin säng. Jag tror att jag har kommit fram till att suparkulturen i England är rätt stark, men jag måste fortsätta mina fältstudier för att kunna ge ett definitivt svar. Mina fältstudier kommer antagligen att få skjutas fram lite då jag har kommit fram till att en utekväll ger mat i kanske tre dagar. Och då är ändå utelivet bra mycket billigare här än i Sverige.

Note to self: gå inte ut med vita tygskor i Brighton. Jag har nu förstört två par skor på fyra dagar. Mitt enda par skor som var vattentäta skor av okänd anledning genomblöta i tisdags och jag har inte tagit tag i återupplivningsförsökten. Det ska nog bli mitt projekt den närmsta kvarten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh ska ni till fête de la reine? I Amsterdam? Minns iofs inte om den är på måndag? Har holländska vänner som ska dit. Tres cool

2012-04-29 @ 04:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0